سمینار بین المللی هوش مصنوعی

اخبار کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی

سمینار بین المللی هوش مصنوعی

اخبار کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی

نوجوان آمریکایی قربانی چالش شبکه های اجتماعی شد : مرگ یک نوجوان در پی شرکت در «چالش چیپس تند» در ایالات متحده


یک نوجوان ۱۴ ساله اهل ماساچوست، روز جمعه ساعاتی پس از شرکت در «چالش چیپس تند» درگذشت. به اعتقاد خانواده این نوجوان، این چالش شبکه‌های اجتماعی باعث مرگ فرزند آنها شده است.

شبکه روابط عمومی /دکتر  بقایی، هریس ولوبا دانش‌آموز سال دوم دبیرستان در مدرسه یک چیپس بسیار تند برند «پاکوئی» را خورد و به سرعت دچار معده درد شدید شد. این نوجوان به بیمارستانی در همان نزدیکی منتقل شد اما درنهایت جان باخت. 

علت مرگ او هنوز تایید نشده و نتایج کالبد شکافی اعلام نشده است. با این وجود مادر هریس در مصاحبه با رسانه‌ها گفت که معتقد است پسرش به دلیل عوارض ناشی از خوردن این چیپس تند، جان خود را از دست داده است. 

تولیدکننده این چیپس، در وب‌سایت خود هشدار داده که خوردن این میان‌وعده می‌تواند اثرات پزشکی نامطلوبی داشته باشد. 

در بخشی از چالش خوردن این چیپس تند، مشخص می‌شود فردی که آن را می‌خورد چقدر دوام می‌آورد و چند لحظه بعد برای تسکین تندی، نوشیدنی یا خوراکی دیگری خواهد خورد. 

برند «پاکوئی» در سایت خود گفته است که این چیپس تنها برای بزرگسالان است و تنها آنها می‌توانند آن را بخورند. این سایت همچنین به افراد توصیه کرده در صورت مشکلات تنفسی، غش کردن یا تهوع طولانی‌مدت به دنبال کمک پزشکی باشند. 

براساس گزارش شبکه یورونیوز و به گفته سایت برند ((پاکوئی)) حتی پس از دست زدن به این چیپس، باید دست‌ها را با صابون شست و از دست زدن به چشم‌ها و سایر نقاط حساس بدن جلوگیری کرد. این شرکت هشدار داده است که افراد باردار نباید آن را مصرف کنند. 

به گفته این شرکت، چیپس‌ها به فلفل «کارولینا ریپر» معروف به «فلفل دم عقربی» و فلفل «ناگا وایپر» آغشته شده است. 

چیپس پاکوئی را می‌توان در پمپ بنزین‌ها، داروخانه‌ها و حتی برخی از خرده فروشان مواد غذایی در ایالات متحده خریداری کرد. 

چالش یک چیپس چیست؟


در سال‌های اخیر، برند پاکوئی یک مدل چیپس ذرت تولید کرده که در پاکت آن، تنها یک عدد ترتیلای مثلثی به رنگ مشکی آغشته شده به فلفل قرار دارد. این برند با هشتگ «OneChipChallenge» سعی می‌کند مصرف کنندگان را به چالش بکشد. 

ویدئوهای ارسال شده در تیک‌تاک نشان می‌دهد که جوانان و بزرگسالان این چیپس را می‌خورند و برخی ویدئوها بیش از ۲۰۰ هزار لایک می‌خورد.

در ویدئویی دیگر، دختر جوانی با شرط ۵۰ دلاری این چیپس را می‌خورد. او بعد از خوردن چیپس، پاهایش را به زمین می‌کوبد و شکمش را می‌گیرد. این ویدئو ۱۰.۷ میلیون بار دیده شد. البته چند دقیقه بعد به بیمارستان منتقل می‌شود و داروهای مختلفی به او داده می‌شود تا درد معده‌اش تسکین پیدا کند. 


چالش‌های شبکه‌های اجتماعی قربانی می‌گیرد


برخی از چالش‌های تیک‌تاک در سال‌های اخیر مرگبار بوده است. برخی از این چالش‌ها، کارهایی مانند خوردن اقلامی که اصولا خوردنی نیستند یا باعث توقف فعالیت‌ بدن می‌شود، بوده است. 

سال ۲۰۲۱ میلادی نیز کودکان پس از شرکت در چالش‌ «بلک‌اوت» (blackout) تیک‌تاک با از دست دادن هوشیاری به دلیل کمبود اکسیژن، جان خود را از دست دادند. یک سال بعد، والدین آنها از این پلتفرم شبکه‌ اجتماعی به دلیل مرگ فرزندانشان شکایت کردند.

کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران: هوش مصنوعی مولد، آینده ارتباطات


کنفرانس بین‌المللی روابط‌عمومی ایران، هفته اول اسفند 1402 در تهران برگزار می‌شود. این کنفرانس به بررسی آخرین روندها، تکنیک‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی خواهد پرداخت.
  

به گزارش خبرنگار نشریه الکترونیکی هوش مصنوعی و به نقل از شبکه روابط عمومی ایران کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران ، هفته اول اسفند 1402 در تهران برگزار می‌شود. این کنفرانس به بررسی آخرین روندها، تکنیک‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی مولد در روابط‌عمومی خواهد پرداخت.
هوش مصنوعی مولد یک نوع هوش مصنوعی است که می‌تواند محتوای خلاقانه جدیدی تولید کند، مانند متن، تصویر و ویدیو. ابزارهای هوش مصنوعی مولد به‌سرعت به ابزاری محبوب برای روابط‌عمومی تبدیل شده‌اند، زیرا می‌توانند برای تولید محتوای جدید و جذاب برای مخاطبان استفاده شوند.
در این کنفرانس، متخصصان 
روابط‌عمومی و هوش مصنوعی گرد هم می‌آیند تا در مورد آینده ارتباطات بحث کنند.

کنفرانس با یک سخنرانی کلیدی در زمینه هوش مصنوعی و روابط‌عمومی آغاز خواهد شد. این سخنرانی کلیدی به آینده هوش مصنوعی و روابط‌عمومی و نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود ارتباطات خواهد پرداخت.

کنفرانس شامل سخنرانی‌های دیگر، کارگاه‌ها، پانل بحث و سایر فعالیت‌ها خواهد بود. سخنرانی‌ها بر روی موضوعات مختلفی مانند آینده روابط‌عمومی در عصر هوش مصنوعی، کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی و چالش‌های اخلاقی هوش مصنوعی تمرکز خواهند کرد. کارگاه‌ها به شرکت‌کنندگان فرصت خواهند داد تا نحوه استفاده از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی را یاد بگیرند. پانل‌های بحث به شرکت‌کنندگان فرصت خواهند داد تا با متخصصان هوش مصنوعی و روابط‌عمومی در مورد آخرین روندها و چالش‌ها بحث کنند.
ثبت‌نام برای کنفرانس از هم‌اکنون آغاز شده است. برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام، به وب‌سایت کنفرانس: https://kpri.ir مراجعه کنید.
این کنفرانس فرصتی عالی برای متخصصان روابط‌عمومی است تا در مورد آخرین روندها و کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی بیاموزند و با متخصصان دیگر در این زمینه شبکه‌سازی کنند.

خبرنگار : ح- ب